Vågad

Då jag flyttade till Svea-riket för nästan fem år sedan hade jag aldrig i verkligeheten gått in på en pizzeria där man på fullt alvar kunde få banan på sin pizza. Man har ju sett Teenage-Ninja-Turtles som tecknad film på tv, ni kommer säkert ihåg - de älskade pizzor och hade allihopa konstiga pizzkombinationer. En ut av de hade banan på. DET kommer jag ihåg. Som 10-åring tyckte att detta var det märkligaste jag hade hört.

Då den värsta banan-på-pizza-chocken hade lagt sig för si så där fyra år sedan, har jag i all hemlighet sneglat på varianten varje gång jag har stått inför pizza-val-dilemmat. Först i ren avsky, men eftersom tiden har gått har jag känt en sorts dragning. Ja, nästan som en utmaning har det blivit; Vågar jag idag?, efterföljt av; Nej..Jag har alltid fegat ut i sista sekunden. 
Men idag har jag inte riktigt varit mig själv ändå, så jag tyckte det var lämpligt att fortsätta i samma spåret.

Så nu kan jag äntligen med stolthet säga att jag vågade. Jag har ätit en Pizza Prinsessa med tomatsås, gratinerad mozzarellaost, banan, ananas, jordnötter, räkor och kyckling.

My verdict?

I was intrigued.

Det smakade lite som en Flygande Jacob, fast i pizzaform. Inte alls så pjåkigt.
Jag kan nog lätt äta denna pizzan igen.


image55
 


Nu i efterhand är det bara en sak som stör mig; Varför heter den Pizza Prinsessa?
Vart i allsin dar har de fått namnet ifrån?

Märkligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback