De sista intensiva sidor..

..i detta kapittel.

Min utbildning börjar närma sig ett slut. Imorgon har jag (förutom slutexaminationen) min sista tenta i denna femåriga utbildningen. Det känns..konstigt..

Till hösten borde jag få min legitimation, och då står jag där; klar. Färdig. Redo att börja på en ny fas i mitt liv. Jag känner mig ärligt talat inte så redo. Jag tror att jag plötsligt kommer behöva vara vuxen. Då är detta kapittel skrivet. Färdigt. Kan ej göra om. Så här blev det. Kapitlet om min studenttid. Jag kan inte gå tillbaka och ångra mig, jag kan inte skriva om. Jag kan inte ändra på något.

Är jag nöjd? Känner jag att jag är där jag vill vara? Kommer jag att hitta min plats i detta samhället? Kommer jag hitta mig själv och vad som gör mig lycklig?

Det känns som att nästa kapittel kommer bli avgörande för mig. Antingen hittar jag rätt med de verktyg jag har valt, eller så får jag göra om.

Märkligt nog är det sannolikt enbart otroligt spännande och nagelbitande för mig. Alla andra sitter mitt i sin egen spänningsfilm.

Jag håller tummarna.

image297


image298


image299



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror på dig 100% och står bakom de beslut du tar.

/Din esklin

2008-05-08 @ 18:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback