Gratta mig

Jag är snart färdigt utbildat. Idag har jag haft mitt 51:a nybesök på skolans patientklinik och är därmed klar med handledning när jag behandlar (förhoppningsvis. om allt skiter riktigt ner sig, så tycker de kanske att jag är fullstending inkompetent och därmed behöver gå om utbildningen. Sånt vet man aldrig).

Nu är det slutexamination fredag och onsdag om en vecka. Så är man i princip klar. Det enda som då står mellan mig och min yrkeslegitimation är den där jävla uppsatsen. Men nu har vi 83 försökspersoner och närmar oss därmed målet. Hoppas man. Nu gäller det bara att hitta information, sammanställa statistiken, skriva skiten och hoppas att inlämning och opponering går sig väl (utan för mycket strul och restskrivande). Så har man kanske legitimationen så där i oktober någon gång.

Men det känns bra hörrni. Jävligt bra faktiskt. Och det känns roligt. Jag VILL jobba. Jag vill göra något med mitt yrke. Jag vill känna flödet. De senaste två veckorna på kliniken har känts bra. Som att vissa röda, virrande trådar äntligen har kommit ihop och blivit till ett ostökigt litet knytte i min hand. Nu gäller det bara att fortsätta behandla under tiden så man inte tappar knytet igen. Skojsigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback