Hösnuva och cykelterror

Nu har man alltså vart ute på en härlig morgonprommis i solen med "Äntligen morgon" i örat. Härlig start på dagen egentligen.

Det är dock inte bra för självbilden att man kan springa ungefär 10 meter innan man nästan kollapsar i diket av syrebrist. Inte bra alls. Jag kan dock inte hjälpa för det att näsan börjar rinna och blir täppt så fort jag går utanför dörren. Så de så. Jävla pollen.

Det mest skrämmande denna morgon var ändå alla förbannade cyklister som var ute. Inte mindre än två gånger höll jag på att puttas ut i vattnet för att någon jävla cyklist-fan vägrar cykla mer ut mot mitten när han kommer emot mig.

Att jag envisades med att gå på vänstersidan av gångvägen för att jag absolut ville gå närmast det idylliska vattnet när alla andra körde högertrafik, det hör faktiskt inte hit.


(Mitt drömjobb)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback