Tack och lov för helgen

Det behövs nu. Verkligen.

Vaknade imorse av en ganska ångestladdat dröm (som vanligt). Jag och hela den engelska delen av min familj var på ett köpcentrum/spa/badanläggning. Gick omkring och kikade lite. Hittade en yrkeskollega som tydligen hade sin verksamhet där. Han hade fruktansvärd hög musik inne i väntrummet, och det var den samma hemska låten som gick hela tiden. Känslan där inne var tryckt; jag kände mig obekväm och fick huvudvärk. Jag gick tillbaks till min familj, men då jag kom fram märkte jag att något var konstigt. Jag kände mig genast mycket obekväm och fattade direkt vad som var på gång. Ni vet den där obehagliga känslan av å tänka på att ens föräldrar har sex, blir uppraggade framför ögonen på en eller vad som helst? Eniwei, min mamma och den här märklige, halvnervösa mannen var tydligen på väg att slutföra en deal. Jag förstod direkt att detta var "yrkeskollegan" som helt enkelt hade raggat upp min familj som patienter. Jag frågade lite casually vad som var på g. Då svarade min mamma ganska så vidrigt; "should we tease her?". Det hjälpte inte då jag sa att jag kunde behandla dem alla gratis. De bara flackade med blicken och tittade pinade åt något håll.

Där försvann alltså min familj till "fienden", och med sig tog de min värdighet, min yrkesstolthet och mitt förtroende.

Vilken jävla dröm.

Nu ska jag dock springa ner till V. med en påse. I den ska vi marinera fläskfile och sedan grilla dem och ha goda korvar, gott bröd, god sallad, god potatissallad och mumsig tzatziki till. Ett par bira på det, så tror jag kvällen nästan blir komplett. Det kommer åtminstonde bli en kväll med en massa härliga människor, och jag ser oerhört mycket fram emot det. Dessutom ska vi självfallet fira K's 26års dag.  

Jag måste bara ta en Alvedon 500mg först. Annars är faran stor att jag kommer vara tvungen att ta en Tant Agda och åka hem i bädden vid 9-snåret. Vore riktigt tråkigt faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback